OHLÉDNUTÍ ZA CONVENTION 2019 aneb práce s databázemi

Efektivní práce s kontakty a s databází klientů je v realitním podnikání nezbytnou nutností, což potvrdilo i letošní RE/MAX G8 Convention 2019. Většina úspěšných makléřů a realitních týmů s databázemi pracuje. Mají tak podrobný přehled o jednotlivých obchodních případech, které jsou propojeny s kontakty, úkoly a kalendářem – to vše jim značně ulehčuje práci a vnáší systém do každodenního života.

Výhody práce s databázemi

Přednášku o práci s kontakty vedli dva makléři RE/MAX G8 Reality, kteří pracují v týmu. Martin Štrojsa a Martin Boháč z realitního týmu Vrzáková & Boháč se na výhodách, které jim práce s databázemi přinesla, jednohlasně shodli. „Mnoho makléřů dodnes databázi vidí tak, že si v nějakém systému evidují jednotlivé kontakty, kterým nahodile odešlou hromadnou mailingovou kampaň. Práce s komplexní databází ale poskytuje mnohem více,“ řekl na úvod Martin Štrojsa.

Přehlednost na prvním místě

Oba přednášející makléři potvrdili, že pro práci v týmu je práce s komplexnějším CRM systémem (Customer Relationship Management) naprostou nutností, pro jednotlivce pak velkou výhodou, pokud chce mít přehled o jednotlivých aktivitách. „V týmu máte rozjednáno několik zakázek a obchodních případů, každý se přitom nachází v jiné fázi a zapamatovat si detaily ke každému z nich je takřka nemožné,“ vysvětluje Martin Boháč, jehož tým používá k práci CRM systém Pipedrive. 

Martin Štrojsa si vybral RayNet a říká: „Velkou výhodou obou systémů je, že máte vše na jednom místě – veškeré informace zadáváte sem a tím i dochází k propojení jednotlivých pilířů.“ (viz obrázek) „U kontaktu automaticky dohledám konkrétní obchodní případ, mohu se podívat, jaké schůzky s klientem proběhly, jaké byly cíle schůzky a následné výstupy, vidím veškeré proběhlé prohlídky včetně termínu a finálního vyjádření atd. Každý kontakt se dá navíc rozšířit o kolonky typu svátek, narozeniny apod.“ Takový přehled pak zlepšuje komunikaci a vztahy s klienty. Celý systém lze zároveň napojit na e-mailingový nástroj pro tvorbu kampaní.

Sdílený kalendář i checklisty

Díky sdílenému kalendáři se dají lépe delegovat úkoly v rámci týmu. Všichni vidíme, kdo kdy má či měl schůzku, i jak dopadla. Je to nezbytná součást týmové práce,“ uvádí Martin Štrojsa. 

Na samostatné obrazovce lze vidět výpis obchodů/obchodních případů, které jsou rozjednané, probíhající či hotové, v jaké fázi rozpracovanosti se nachází, či jaké další kroky je potřeba udělat. Makléř si v rámci systému může vytvořit vlastní checklist případu, díky kterému má perfektní přehled o základních milnících a úkolech. Ať už se to týká konce platnosti smlouvy, zda zajistil přepis energií, kdy došlo k předání nemovitosti atd.

Evidence i statistiky

„Pokud si vše v rámci týmu dobře evidujete, dochází k měření současného stavu a vy získáváte přístup k zajímavým statistikám. My například vidíme naše nabídky, jakým způsobem jsme oslovili potenciálního klienta, v jakém stavu se nachází a u kolika z nich došlo k podepsání smlouvy. I z toho se pak dá vyvozovat další postup a nastavování strategie do budoucna,“ vysvětluje Martin Boháč, který na přednášce zprostředkoval zajímavý vhled do dat jejich realitního týmu. „Stejně tak se můžeme podívat, kolik nabídek nedopadlo a evidujeme si, z jakého důvodu – například že potenciální klient nekomunikuje, či se rozhodl pro samoprodej. Kontinuální práce s CRM systémem tak poskytuje celému týmu velice důležitou zpětnou vazbu,“ uzavírá své vyprávění Martin Boháč.

Chcete také rozjet kariéru?

Začátek podnikání nebyl nikdy snazší. S podporou, zázemím a mentoringem od zkušených kolegů se rychle zorientujete
Sdílejte článek svým přátelům
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email
Autor článku

Nejnovější články

O nás – aneb co je RE/MAX G8 Reality?

Přehrát video

Kategorie

Štítky

Zůstaňte s námi v kontaktu