Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

Video pro vás připravujeme​

prodej-19

19. Spolupráce mezi realitním makléři

Skutečný profesionál spolupracuje s ostatními realitními makléři. Důvod je jednoduchý – spolupráce s kolegy může zvýšit finální prodejní cenu vaší nemovitosti. A jak takového realitního profesionála najít?

Video pro vás připravujeme​

prodej-18

18. Výběr kvalitní realitní kanceláře a makléře

Obětujte čas a udělejte si průzkum trhu. Stejně jako když kupujete pračku či vybíráte hotel. Sledujte reference a zkušenosti předchozích zákazníků. Nezapomeňte si projít web, sociální sítě a další online platformy… Kam koukat poradíme v dnešním díle!

Video pro vás připravujeme​

prodej-17

17. Jak poznat správného makléře?

Ptejte se a zjišťujte si informace. Zná makléř vaši lokalitu? Kolik domů a bytů skutečně prodal? A nezapomeňte na to nejdůležitější na konec…

Video pro vás připravujeme​

prodej-16

16. Realitní makléř solitér nebo v realitní kanceláři?

Chcete mít jistotu při prodeji nemovitosti? Klíčový je správný výběr realitního makléře. Možná budete váhat mezi nezávislým solitérem a makléřem z realitní kanceláře, který pracuje pod stabilní značkou. Koho vybrat? Následující rada vám rozhodování usnadní.

Video pro vás připravujeme​

prodej-14

15. Open house neboli den otevřených dveří

Open house je jen jiný způsob prohlídky nemovitosti. Značné benefity má tato prodejní metoda jak pro kupující, tak prodávající. Žádný stres, svoboda a více času na straně jedné, možnost vybrat si z více zájemců toho nejlepšího kupce na straně druhé.

Video pro vás připravujeme​

r15

14. Provize realitní kanceláři

Chcete počítat desetitisíce nebo statisíce? Řeč je o provizi realitní kanceláře. Rozdíl mezi levným a drahým realitním makléřem je 1 až 2 % z kupní ceny vašeho domu či bytu, mluvíme tedy o několika málo desetitisících. Naproti tomu profesionální realitní makléř se zkušenostmi vaši nemovitost prodá o statisíce dráž než amatér nebo neprofesionál! Důležité je, kolik za váš byt či dům nakonec dostanete vy, nikoliv výše provize.

Video pro vás připravujeme​

unnamed_edit

13. Vyplatí se prodej bez realitky?

Lidé nejčastěji prodávají nemovitost svépomocí, protože chtějí ušetřit na provizi za realitního makléře. Pojďme se na to ale podívat z jiného úhlu pohledu. Připusťme, že profesionálové dosahují lepších výsledků než amatéři. I vy zcela jistě neuběhnete závod na 100 metrů v čase jako vrcholový sportovec. Stejně tak profesionální realitní makléř zvládne prodat váš dům či byt výrazně dráž, než za kolik byste to dokázali sami. Ptejte se proto svého makléře, o kolik umí navýšit prodejní cenu nemovitosti oproti průměru na trhu. Nechte si také ukázat jeho poslední uskutečněné prodeje.

Video pro vás připravujeme​

arrows-2167840_1280

12. Prodej nemovitosti pomocí aukce

Co je to aukce nemovitosti? V podstatě výběrové řízení na kupujícího. Makléř v prohlídkových dnech ukáže nemovitost co nejvíce zájemcům a poté v předem určený čas vyhlásí aukci. Zájemci nabídnou svou cenu, termín platby, formu úhrady, případně datum, kdy se budou chtít nastěhovat a další možné benefity. Vy si pak můžete z těchto nabídek vybrat tu, která bude nejvíce vyhovovat vašim požadavkům.

Video pro vás připravujeme​

r3

11. Výběr vhodného kupujícího

„Pro naše klienty děláme maximum.“ Jistě jste se už s podobným tvrzením někdy setkali. Co konkrétně to ale znamená při prodeji nemovitosti? Jde o to vybrat správného kupujícího, který přinese prodávajícímu tu nejlepší hodnotu! Nejvíce peněz, v nejlepším čase, s největší mírou jistoty a bezpečí. I proto používáme progresivní prodejní nástroj, jakým je aukce nemovitosti.

Video pro vás připravujeme​

r12

10. Je rychlost důležitá?

Na současném trhu je více poptávajících než prodávajících. Prodat rychle zde tedy není žádné umění. Zkušený makléř nebude nabízet prodej rychle, ale v časovém období, které si stanoví spolu s prodávajícím. Dobře nastavená cena, promyšlená obchodní strategie, série prohlídkových dnů a případná aukce povedou k jistotě, že nemovitost za daný časový úsek prodáte, a díky přípravě i za nejlepších podmínek.

Video pro vás připravujeme​

50106717_s

9. Udržet emoce na uzdě

Proč je dobré mít průvodce v podobě zkušeného makléře při prodeji nemovitosti? Celý proces doprovázejí emoce, a to bohužel nejen ty pozitivní. Základní životní potřeby, kam bydlení řadíme, vyvolávají v lidech často pocity strachu a nejistoty. K tomu se často řeší rozvody, dědictví, dluhy či prodej hypotéky. Už jen samotné vědomí, že jde o hodně peněz, většinu lidí stresuje. Proto se vyplatí mít oporu profesionála, který si dokáže ve všech situacích zachovat chladnou hlavu.

Video pro vás připravujeme​

r10

8. Z čeho se prodejní cena určuje?

Je potřeba vzít v potaz všechny možné ukazatele. Jako první makléř nahlíží do placené verze cenových map, kterou poté porovnává s databází nově prodaných nemovitostí realitní kanceláře. Následují rozhovory s makléři, kteří podobnou nabídku v té samé lokalitě prodávají. V jaké kondici je jejich nemovitost, jaká je odezva zájemců? To vše doprovází zevrubná analýza lokality a prověření technického stavu nemovitosti.

Video pro vás připravujeme​

r9

7. Kolik práce to obnáší?

Ve společnosti ještě stále panuje názor, že prodej nemovitosti je snadný a zvládne ho každý. Položili jste si ale otázku, proč si makléři sestavují celé týmy profesionálů? Na to vám odpoví naše statistiky. Prodej jednoho bytu zabere v průměru 60 hodin práce! Podílí se na něm nejen realitní makléř, ale také asistent, právník, fotograf, tvůrce videa, grafik, textař a online marketér. Opravdu byste si sami troufli zastat činnosti osmi specialistů?

r1

6. Bez realitky?

Prodej nemovitosti svépomocí skýtá mnohá úskalí. Přijít můžete o statisíce. Většina samoprodejců si stanoví cenu dle vlastního uvážení, vystaví nemovitost na jediném realitním portálu a poté prodá prvnímu serióznímu zájemci. Co kdyby vám ale druhý či třetí kupující nabídl více peněz, jen aby nemovitost získal? Profesionální realitní makléři dnes už neprodávají tomu, kdo se ozve jako první, ale nejvýhodnější nabídce na trhu.

r5

5. Příliš vysoká cena nemovitosti

Mnoho samoprodejců dělá chybu hned v úvodu. Nastaví příliš vysokou prodejní cenu nemovitosti. Co se stane pak? Neozve se žádný zájemce, a to ani ten, kterému se byt či dům líbí. Pokud není cena konkurenceschopná, není odezva trhu. Po neúspěchu začne samoprodejce zlevňovat, jeho nemovitost už ale nevypadá důvěryhodně. Každý si řekne, „zde musí být něco špatně, proto zlevňují“… A šance na úspěšný prodej se tak rapidně snižují.

onas-2

4. Koronavirová krize

Prodáváte nemovitost za času koronavirové krize? Máte strach, že pandemie ovlivní cenu vaší nemovitosti? A jak se celá situace podepsala na vývoji realitního trhu? Kvalitních realitních kanceláří se tato změna nijak nedotkla. Více v dnešním díle!

r6

3. Musíte být vidět

Vaši nemovitost musí vidět co nejvíce zájemců. Dnes už nestačí vystavit byt či dům na některém z realitních serverů, nutné je zapojit i další prodejní kanály. Vyberte si proto makléře, který umí vyvolat zájem na sociálních sítích a zajistit placenou reklamu v online prostředí. Stejně tak důležité jsou vývěsní cedule na nemovitosti i v přilehlém okolí – lokální marketing je také účinným prodejním nástrojem.

r4

2. Home staging, ano či ne?

Rekonstrukce, designová úprava, krásné fotografie a profesionální videoprohlídka. Proč je hezky vypadající nemovitost důležitá? Získáte za ni více peněz! Zájemce se na internetu rozhoduje během prvních 2-3 sekund a pokud se mu prezentace líbí, objedná se na prohlídku. Logicky, čím více se vám zájemců o nemovitost přihlásí, tím lépe se vám bude vybírat ten pravý kupující.

r0

1. Správný odhad ceny nemovitosti

Neriskujte ztrátu času a peněz. Správný odhad ceny nemovitosti je základem úspěšného prodeje. Jedná se o odbornou činnost a profesionálnímu realitnímu makléři tato analýza zabere 3 až 4 hodiny. Díky dobře nastavené prodejní ceně budete mít možnost připravit si strategii, přilákat zájemce a získat pravdivý obraz trhu, na jehož základě nemovitost prodáte za maximální možnou cenu.

Další videa pro vás připravujeme
Sledujte náš videoblog a sociální sítě