Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

Jak se přestěhovat v klidu a pohodě?

Nový domov, změna bydliště, stěhování do nového prostředí. To je přesně ta situace, kdy se naše životní jistoty otřásají v základech. Vnitřně všichni toužíme po pevném zázemí a stabilitě, a právě v těchto okamžicích bývají tyto potřeby silně narušeny. Co pomáhá? Zachovat si chladnou hlavu a zbytečně nepodléhat emocím. Pak vám i stěhování půjde snadno. Ve finále to může být zábava a příležitost udělat si ve svém životě čisto a pořádek. Stačí se řídit naším seznamem. 

KONTROLNÍ SEZNAM NA STĚHOVÁNÍ aneb vše, co potřebujete vědět…

8 – 10 týdnů před stěhováním

  • Vyberte si den na stěhování
  • Rozhodněte se, zda využijete stěhovací firmu nebo se přestěhujete svépomocí
  • V klidu si projděte byt, místnost po místnosti, a udělejte si inventuru všech věcí
  • Změřte nábytek, který budete stěhovat
  • Připravte si složku na dokumenty související se stěhováním
  • Upozorněte školu Vašich dětí, pokud se změna dotkne i jich
  • Pokud se rozhodnete stěhovat s profesionály, udělejte si průzkum trhu a nechte si zpracovat cenové nabídky

6 – 8 týdnů před stěhováním

  • Začněte vyklízet staré věci v ložnici, obývacím pokoji, koupelně, kuchyni a garáži
  • Prodejte, věnujte nebo zahoďte věci, které nepotřebujete – uleví se vám

3 – 6 týdnů před stěhováním

  • Nashromážděte si bedny, v případě nouze vám dobře poslouží i pevné odpadkové pytle v největší velikosti
  • Kupte si potřeby na stěhování jako např. lepící pásku, noviny, bublinkovou fólii a štítky na označování…
  • Začněte balit věci, které nebudete potřebovat dalších šest týdnů a běžně je nepoužíváte
  • Připravte si bednu „startovací balíček“ pro váš první den v novém domově (ručníky, základní nádobí, ložní prádlo…)
  • Připravte bednu na cennosti a důležité dokumenty

1 – 2 týdny před stěhováním

  • Vypusťte benzín z travní sekačky a ostatních malých motorových zařízení
  • Začněte redukovat obsah spíže, vařte ze zásob
  • Dokončete nutné opravy před prodejem či předáním domu/bytu
  • Ujistěte se, že máte zajištěnou dopravu na stěhování
  • Zajistěte si hlídání dětí
  • Informujte banku, pojišťovnu a další instituce o změně adresy
  • Necelý týden před stěhováním ukliďte dům/byt, ať v den stěhování můžete jen dodělávat drobné korekce

Balení věcí (3 – 1 den před stěhováním)

  • Rozvrhněte si dopředu, kolik dní vám bude stačit na zabalení všech zbylých věcí
  • Postupujte systematicky, místnost po místnosti
  • Využijte příležitost a při balení si protřiďte šatník – věci, které jste na sobě neměli rok už asi nosit znovu nezačnete
  • Vyprázdněte mrazák a lednici

V den stěhování!

  • Přivítejte stěhovací tým a rozdejte instrukce
  • Překontrolujte každou místnost, zda zde něco nezůstalo
    Před odjezdem vypněte vodu, zhasněte světla a zavřete všechna okna
  • V novém domově vybalte jako první bednu startovací balíček a odpočiňte si
  • Pokud jste zjistili, že jste zapomněli na svého domácího mazlíčka, vraťte se pro něj 🙂

1 – 2 týdny po stěhování

  • Pokuste se vše vybalit během 14 dní
  • Zrecyklujte veškerý balící materiál
  • Přihlaste se k novému bydlišti, odpadům, službám a přepište na sebe energie (pouze v případě, pokud nespolupracujete s makléřem RE/MAX G8 Reality, který veškeré převody zajišťuje za vás)
  • Pojistěte si nový dům/byt, pokud jste to ještě neudělali
  • Tentokráte nezapomeňte na svého domácí mazlíčka a přihlaste ho pod aktuální spádovou oblast
  • Představte se sousedům
  • Začněte prozkoumávat okolí, choďte svou novou čtvrtí pěšky, ať se začnete cítit znovu jako doma

Chcete také rozjet kariéru?

Začátek podnikání nebyl nikdy snazší. S podporou, zázemím a mentoringem od zkušených kolegů se rychle zorientujete
Sdílejte článek svým přátelům
Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Autor článku

Nejnovější články

O nás – aneb co je RE/MAX G8 Reality?

Přehrát video

Kategorie

Štítky

Zůstaňte s námi v kontaktu