Každý, kdo někdy prodával, pronajímal či kupoval nemovitost, má jistě bohaté zkušenosti s webovou prezentací realitních kanceláří – makléři inzerují jak na vlastních webech, tak na různých vyhledávacích serverech. A nelze si nevšimnout, jak rozdílná prezentace nemovitostí je. Někde nejsou výjimkou rozmazané fotografie z mobilu nebo dokonce třeba neuklizený prostor, který vypadá, jak když z něj před chvilkou někdo odešel. Kvalita prezentace nemovitosti je přitom naprosto zásadní pro úspěch celé transakce. Dobrá prezentace může významně zvýšit cenu nemovitosti a přilákat nové kupce.

Home staging je základ

Naši makléři nehledí na to, zda se jedná o rodinný dům nebo garsoniéru na sídlišti a každou nemovitost prezentují v nejlepším světle. Důležitou součástí procesu přípravy k prodeji je tedy vždy tzv. home staging. Ten zahrnuje styling, přípravu na focení a pořízení video záběrů. Fotografie a videa pak putují na web, na sociální sítě a všude tam, kde je mohou vidět případní zájemci o koupi. Používáme je také jako podklad pro moderní nástroje prezentace, například video prohlídky a 2D či 3D vizualizace. Proces přípravy k prodeji je tedy jednou z nejdůležitějších fází celého průběhu prodeje nemovitosti.

Jak to celé probíhá?

Ve chvíli, kdy našemu makléřovi svěříte svou nemovitost, ze všeho nejdříve na základě statistik a dalších dostupných informací stanoví její vhodnou prodejní cenu a promyslí celkovou strategii prodeje. Hned v druhém kroku pak přibere do týmu designéra a společně se vypraví k vám na návštěvu. Během prohlídky nemovitosti navrhnou různé drobné, ale důležité úpravy. Nevěřili byste, jak podstatný je obyčejný úklid – rozházené věci denní potřeby na nikoho dobrý dojem neudělají. Sice nemáme všichni doma stále naklizeno jako ze škatulky, ale svůj budoucí domov si nikdo nechce představovat uprostřed nepořádku. A právě o to jde – aby si potenciální kupující dokázal představit, že zde může v budoucnu bydlet. Ve „vyčištěném“ prostoru si rovněž lépe udělá představu o velikosti jednotlivých místností.

Detaily jsou důležité

Zcela změnit a pozvednout vyznění celého interiéru lze docílit i jiným rozmístěním nábytku, samostatnou kapitolou je pak vydekorování prostor různými designovými doplňky. Poradit si umíme i s nemovitostí, která je zařízená jenom částečně nebo úplně nezařízená – jsme ji schopni v případě potřeby vybavit základním nábytkem, který máme speciálně pro tyto účely. Pomůže ale i světlo, správný úhel pohledu a kompozice fotografií. Přečtěte si, jak celý tento proces probíhá a co vše obnáší.

Profesionální focení

Na řadu pak přichází focení. Spolupracujeme zásadně s profesionálními fotografy, kteří se specializují na nemovitosti a architekturu. Je potřeba myslet nejen na výše zmíněné světlo a úhly, ale také správné úhly pohledu, vhodnou denní dobu, šířku objektivu apod. Dlouholetá praxe fotografů, se kterými spolupracujeme, je zárukou, že fotografie vaší nemovitosti budou perfektní a budou ji prezentovat v tom nejlepším světle, přeneseně i doslova.

Prezentace na sociálních sítích

Kromě fotografií samozřejmě pořizujeme i videa. Využíváme je hlavně pro komunikaci na sociálních sítích. Na Facebooku můžeme například skrze video prezentaci poměrně rychle zasáhnout velký počet případných zájemců. Zajímavým formátem pro prezentaci na sociálních sítích je video prohlídka – ta umožní zájemcům projít nemovitostí stejně, jako kdybyste byli přímo na místě a skvěle zprostředkuje atmosféru místa i okolí. A případného zájemce tak naláká i na prohlídku „naživo“.

Příprava k prodeji je tedy náročný proces a žádnou jeho složku není radno podcenit. Víme ovšem, že energie investovaná právě do bezchybné prezentace se vyplatí. Podle našich zkušeností může právě profesionálně zpracovaná prezentace zvýšit cenu nemovitosti až o 10 % a také urychlit celý proces. Stačí se svěřit do rukou odborníků z RE/MAX G8 Reality a máte vyhráno.