Zimní měsíce se nezdají jako ideální doba k prodeji nemovitosti. Máme jiné starosti a radosti kolem Vánoc a novoročních oslav nebo třeba zimních dovolených na horách. K prohlídkám nemovitostí neláká ani počasí. Přesto (a právě proto) může být prodej nemovitosti v zimě dobrý nápad. Nevěříte? Tady je 12 důvodů, které vás přesvědčí – a jeden nejdůležitější na závěr k tomu.

N

1. Menší konkurence

Většina prodávajících čeká s uveřejněním nabídky až na jaro. Menší počet nemovitostí na trhu ovšem znamená větší šanci, že si kupující vybere právě vaši. Trh s nemovitostmi se v současné době mění ve prospěch kupujících – jako prodávající tak můžete získat značnou výhodu, pokud zrovna vaše nemovitost bude široko daleko jediná na prodej. To se vám na jaře nepodaří.

N

2. Vyšší cena

V každém odvětví platí, že se snižující se nabídkou produktů či služeb roste jejich cena a naopak. V praxi to znamená, že pokud je například na jaře na trhu větší nabídka nemovitostí, jejich cena klesá, protože je větší konkurence. V zimě máte tedy oproti všem vžitým názorům velkou šanci prodat váš dům nebo byt dokonce za lepších podmínek, než kdybyste prodávali v jiném období.

N

3. Kupci

Lidé hledající nemovitost ke koupi v zimě jsou většinou seriózní kupci. Předvánoční shon a přípravy spíše nahrávají tomu, že lidé nákup nemovitosti odkládají. Pokud tedy někdo chce kupovat v zimě, znamená to, že má vážný zájem a pravděpodobně potřebuje nutně a rychle bydlet. Je tedy i pravděpodobné, že má předschválenou hypotéku. Naopak na “realitní turisty”, kteří se hlásí na prohlídky bez skutečného zájmu o koupi, v zimě moc nenarazíte.

N

4. Vánoční čas

Na jaře se argumentuje sluníčkem a zelenou trávou – za prosluněného dne vypadá každá nemovitost lépe. V zimě ale můžete kouzlit s vánoční výzdobou, která dodá bytu či domu útulnou atmosféru. Krby a krbová kamna rovněž udělají daleko větší dojem než v létě.

N

5. Emoce

Ke konci roku mají lidé tendenci balancovat, rozmýšlet a obecně to bývá velmi emotivní období. I to vám může při prodeji nemovitosti nahrát – lidé snáze udělají tak velké rozhodnutí jakým je právě koupě domu nebo bytu.

N

6. Daně

Známe to všichni, kdo jsme někdy podnikali – správně proinvestovat peníze, vyrovnat příjmy a náklady nemusí být hračka a ke konci roku nastává čas, kdy to všichni musíme řešit. Mnoho lidí se tak může ocitnout v situaci, kdy pro ně bude z důvodů daňové optimalizace lepší koupit nemovitost ještě před koncem roku než například na jaře dalšího kalendářního roku.

N

7. Dva v jednom

Pokud prodáváte proto, abyste sami mohli koupit jinou nemovitost, máte v zimě unikátní příležitost prodat v nízké konkurenci za požadovanou cenu a na jaře, kdy konkurence stlačí ceny dolů, teprve kupovat.

N

8. Ušetříte si práci

Úklid, přípravné práce a homestaging jsou samozřejmě zásadní i v zimě – rozhodně ale nemusíte řešit, že nemáte posekanou trávu na zahradě. Věnovat se můžete pouze interiérům.

N

9. Rychlost prodeje

Už samotné vyřízení hypotéky a financování bude v zimě rychlejší než v jiném období právě proto, že se nerealizuje tolik obchodů a v bankách díky tomu mají volnější ruce. A jen samotný fakt, že kupci mají menší výběr, pro vás znamená, že nebudou objíždět další a další nemovitosti a dlouze se rozhodovat.

N

10. Důkaz o kvalitě domu

Pokud je dům pohodlný v zimě, velmi pravděpodobně v něm bude příjemně i v létě. S prodejem v zimě odpadají časté obavy kupujících týkajících se komfortu a technických parametrů jako je například zateplení či izolace. Kupující se mohou sami přesvědčit, že funguje vytápění a v domě nebo v bytě je příjemně a útulno i v mrazivých podmínkách.

N

11. Jste středem zájmu

Pokud prodáváte v době, kdy se děje méně prodejů, tak na vás mají všichni vice času – nejenom makléři, ale také jejich právníci, odhadci, hypotéční poradci, fotografové… zkrátka všichni, které budete při procesu prodeje potřebovat. Celý proces díky tomu poběží jako na drátkách.

N

12. Internet roční období nemá

Lidé, kteří chtějí opravdu koupit, kontrolují on-line nové nemovitosti na trhu každý den. Navíc je to přesně ta činnost, která se dá provozovat i za studeného či nevlídného počasí. Pokud máte dobrou online prezentaci, ještě o něco více zvyšujete svou šanci, že v zimě najdete seriózního kupce a prodáte svou nemovitost za skvělou cenu.

Nepřesvědčilo vás těchto 12 pádných argumentů? Pak přidáváme ještě jeden poslední a nejdůležitější bod! Pokud chcete prodat nemovitost, znamená to, že jste se rozhodli, že je to tak pro vás či vaši rodinu nejlepší. A pokud tomu tak je, pak není důvod řešit roční období – vaše potřeby jsou přeci vždy „až“ na prvním místě.